tisdag 1 juli 2008

Dagläger tisdag

Ännu en bra dag på daglägret. Min bästis på daglägret heter Sabina. Hon är väldigt lik min kusin Ellen tycker både jag och farmor fast vi inte hade pratat om det.
Vad har vi gjort idag?
Vi har lekt att vi är hästar med grimskaft som vi lånade. Jag var Vitamin eller kanske jag var Hertis. Kommer inte riktigt ihåg.
Vi har delats in i grupper och fick göra varsin häst fin. Den som lyckades göra sin häst finast vann tävlingen. Jag och Sabina kom sist, vi hade Malte. Vitamin vann men hon är mindre och var inte lika smutsig som Malte...
Vi har ätit lunch, ritat och köpt i kiosken. Jag köpte två sura remmar och en salt kula. Jag gav en sur rem till min bästa kompis Sabina eftersom hon inte hade några pengar med sig idag.
Vi har tagit hand om kaniner. Jag hade hand om Kola men han smet några gånger fast han är väligt snäll.
Vi har lekt lekar som viskleken och fruktsallad.
Idag har jag lärt mig en massa nya saker och det har varit JÄTTEROLIGT!

Inga kommentarer: