onsdag 23 juli 2008

GRÖNAN

I tisdags vaknade jag på bra humör och var mycket positiv till dagens utflykt. Vi tog Upptåget, blåa tåget, promenad till hotellet, tunnelbana och båt och sen kom vi äntligen fram till Grönan som mamma kallar det. Det var så mycket saker där så det var svårt att veta vart vi skulle börja någonstans. Men jag hann vara där i nio timmar och göra besöka/åka följande:
Lustiga huset
Skrattkammaren
Kärlekstunneln
Blåa tåget
Bläckfisken x 2
Kopparna
Veteranbilar
Radiobilar
Elefanter
Karusell

Sen har jag ett spelbegär också. Det slantades upp lite pengar på att skjuta grodor, slå ner grodor (mycket grodor..), skjuta slangbella, skjuta luftpistol, kasta pilar, kasta bollar, ta lotter, dra i snören och spela på chokladhjul. Vi hade mer med oss hem än vad vi hade med oss när vi kom för jag vann lite mjukisdjur, köpte lite småsaker men chokladguden ville inte att vi skulle vinna en jätteask!

Magen fylldes med lunch och middag, glass, godis, sockervadd, kakor och en hel del dryck. Humöret var faktiskt på topp ända till vi kom hem till hotellet...jag somnade vid tio-tiden.

Inga kommentarer: