onsdag 23 juli 2008

Skansen

Idag besökte vi Skansen i hettan. Första stoppet, jag fick se lemurer, babianer, ormar, fiskar och en dykare. Gissa vem jag fick klappa, jo kungsboan Snoddas. Det blev en favorit som jag satt och klappade jättelänge! De ni....

Sedan satte jag mina 27:or på "Allsång på Skansenscenen". Bara för att känna känslan...

Efter lunchen gick vi till Barnens Skansen. Där såg vi getter, sköldpaddor, jordekkorar, kattungar, kaniner, marsvin, ankungar och en massa massa nappar!

Fika och dryckes paus...

Sälarna, älgarna och björnarna tittade vi på innan vi gav upp. Då var klockan halv fyra och vi kände oss ganska nöjda.

Vi svettades på 47:an från Djurgården, tog det blåa tåget hem till Uppsala, åt middag på ett fullsatt Katalin och sen tog vi Upptåget hem till Storvreta.

Stort tack mormor och Ubbe för två roliga dagar!

Inga kommentarer: