onsdag 23 juli 2008

Jag och Tobbe Trollkarl är så tighta!


Klockan fyra skulle Tobbe Trollkarl uppträda på Grönan. Han kom in med dunder och brak och fick igång hela publiken! Han första trolleritrick var att trolla bort en röd näsduk. När han hade trollat bort den röda näsduken behövde han en assistent från publiken för att trolla fram den igen. Tobbes blick svepte över publiken och stannade på mig, just det, på mig Emilia, Kristina Grönvall! Jag klev upp på scenen, berättade vad jag hette och hur gammal jag var. Jag svarade nej på hans frågor om jag var gift och om jag hade ett jobb, sen blev det show. I över fem minuter fick jag vara med Tobbe uppe på scenen. Efter många försök trollade vi äntligen fram den lilla röda igen...

Tänk dig att lilla jag fick stå på scenen framför en jättestor publik, ta på Tobbe och jag fick en tröja med hans autograf på av honom. Tur att jag hade med mig mitt autografblock också....Det var verkligen ett STORT minne för livet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att höra att du hade kul! =D Hoppas att du har en toppensommar annars också!
/Celina (Tobbes sidekick)

Emilia sa...

Åh det var så roligt och jag pratar fortfarande om att jag var Tobbes assistent innan jag skall somna på kvällarna.

Kul att du hittade till min blogg! Hälsa Tobbe och ha en fortsatt trevlig sommar!
Kram