söndag 31 augusti 2008

Då var glada helgen slut slut slut

Och jag lyckade göra allt jag skulle!
Fredag:
En god middag avslutades fredagsmys såklart.

Lördag:
Glassloppet, jag sprang för allt jag var värd och lite till
Karuseller, det blev flygplanen som upppvärmning, jag ökade stegvis och tog en mer avancerad åkattraktion som virvelvinden och avslutade med hangglider...I den hängde man upp och ner ibland! Jag tog lotter, kastade pil och slösade pengar på annat. Efter att ha sett på trollkarlen åkte vi till Minken. Vi hade gäster från Bälinge och de åt lunch hos oss. Samuel, Tilde och jag lekte i min koja. Ännu en orsak att INTE byta ut sängen. För vi hade jätteroligt...

Kräftskiva, äntligen var det dags med kräftskiva. Vi, övre delen av Minken hade samlats för att äta kräftor. Först hade vi lite tävlingar - jämna mot ojämna - innan vi gick loss på det uppdukade bordet. Jag behöver nog inte tala om vilket lag som vann. Det kan kanske uppfatttas som att skryta kanske. Kvällen blev väldigt lyckad med god mat, uppträdande, godis, film och Grönvallarna sjöng faktiskt karaokee innan vi gick och la oss. Skandaler...my lips are sealed. :)

Söndag:
Lugn dag med film, pyssel och bara mys. Ingen var särkilt pigg på några ansträngande aktiviteter.

SIMSKOLA, idag var det första passet inomhus i 34 gradigt vatten. Jag, Erik och våra mammor åkte till Delfinens simskola på eftermiddagen. Det var roligt men jag var väldigt ARG efteråt. Mamma hade INTE sett när jag hade tagit några simtag utan puffar. Hon skyllde på värmen, att det inte gick att vara därinne med så mycket kläder. Men jag, jag skall utstå snålblåst, regn och 17 gradigt vatten utan att klaga. Hallå, det känns lite orättvist ibland.

Middagsgäst, jag bjöd in Theo till oss på middag. Trevligt med middagsbesök och vi fick glass efteråt fastän klockan var halv åtta. Ibland måste man bryta regler och bara va, tycker mamma.

Inga kommentarer: