fredag 8 augusti 2008

Äntligen fredag

Äntligen är det fredag och denna plågsamma vecka i Bälingebadet är över. Men inget ont som har något gott med sig. Jag gör framsteg helt klart!

Idag var det samma tråkiga väder: duggregn och 15 grader. Fast nu har vi skapat rutiner och det fungerar faktikst bra. Vi barn älskar rutiner och det gör att jag kan härda ut.
1. Äta mellanmål strax innan avresa (det inkluderar en kexchoklad-en muta måntro?)
2. Duscha varmt och ett besök i bastun för att få upp värmen i den späda kroppen
3. Ta på sig våtdräkt i bastun för att behålla lite värme
4. På med badrock och en handduk
5. Uppvärming
6. Hopp i den kalla kalla poolen och vips försvann all den fina värmen men då är det ingen återvändo. Mamma spände nämligen ögonen i mig första gången och sa: jag har inte betalat 700:- för att du bara skall sitta och basta. Då var det bara att ställa upp sig på gräsmattan och göra honör! Jag lyssnar faktiskt på min mamma ibland.

Idag fick vi släppa den "blåa plattan" och ta både ben- och armtag. Det gick framåt, sakta men säkert, fast i en ganska sned riktning. Vi har magdynor på oss förstås men målet är väl att vi skall ta av dem de sista dagarna nästa vecka. Vi får se om det går, det beror på väder, vind och humör!

När det gäller cykling går det också framåt. Idag övade mamma och jag fram och tillbaka på en gata ovanför Minkvägen. Det gick bra men mamma är lite rädd så hon vågar inte släppa helt. Det blir andra bullar när pappa övar med mig. Då får jag vara glad om han hjälper mig att starta!

Efter dessa två träningspass var det skönt att ta helg. En myskväll framför tv:en med lite godis. Det var jag värd!

Inga kommentarer: