lördag 16 augusti 2008

Lördag

Idag har vi haft en rolig dag mamma och jag.
Förmiddagen: Cykeltur till Storvretas största lekplats. Där träffade jag mina kompisar Kevin, Love, Maya och Filip. Vi lekte och fikade innan vi cyklade hem igen.

Lunch: Vi åt prinskorv med spaghetti när vi kom hem. Kan du tänka dig att jag åt tio korvar...Det har jag aldrig gjort tidigare.

Eftermiddagen: Fika med fem sorters kakor i en trädgård ute i Ledinge. Efter det tog vi en promenad till vattnet allihopa. Carls pappa startade en rolig aktivitet: att kasta kardborrar på varandra. Det gjorde att vi orkade att gå hela vägen fram och tillbaka.

Kväll: Kräftskivan startar med ett fulldukat bord med sallad, bröd, ostar, såser, kräftor och korvar. Lyktor hängde i tvättlinan och alla hade kräfthattar. Barnen fick köttbullespett, grönsaker, kalla makaroner och nachochips. Efter maten blev det chips, nötter, choklad, kaka och frukt. Det var en rolig kräftskiva och jag och Carl hade väldigt roligt tillsammans. Vi samlade pinnar och höll liv i den stora grillen (som värmde gott) och lekte lekar. Carl fick en stor kram när jag åkte hem. Kräftskivan var lyckad och vi åkte hem senare än tänkt.

Inga kommentarer: