söndag 8 juli 2007

FURUVIK

I fredags åkte Thomas, Mandis, Arvid, mamma och jag med Upptåget till Furuvik. Det gick halv nio från Storvreta. Eftersom alla barnen var nyvaknablev det frukost på tåget. Mysigt var det att sitta och äta tillsammans. Resan tog väl en timme ungefär och jag tror att jag bara hann fråga fem gånger: Är vi framme snart?

När vi kom fram hade inte parken öppnat ännu men vi sysselsatte oss med att springa runt och busa, ända tills jag ramlade och skrapade upp knäna. Då satt jag och tjöt i ca en kvart och sen var det dags att gå in.

Äntligen inne! Vi hämtade två skrindor för att slippa bära väskor och sen hoppade vi barn på. Första anhalten var ett tåg som vi åkte. Sen tittade vi på apor, ormar, fiskar, getter, hästar och en påfågel. Vi red på häst en varsin gång. Jag ville rida flera gånger men det satte mamma stopp för. Efter det åkte vi en båt som gick genom landet där Barnen från Hedenhös bodde. Det var så roligt så det gjorde vi två gånger.

Sista anhalten innan alla åkattraktionerna var långst ut på udden. Där kunde vi gå ner i en bunker och titta på hur soldaterna hade det under marken. Sen gick vi äntligen till dagens höjdpunkt. Men innan vi kastade oss över alla attraktioner blev det mat förstås.

Vi åkte:
Larven
Fritt fall
Bilar
Lådbilar
Barnkarusell
Flygplan
Koppar
Hoppade studsmatta och hoppborg
Spelade i spelhallen

Detta gjorde vi i fyra timmar så ni kan ju räkna ut själva att det blev ett par åk på varje grej! Kul hade vi och tjugo i sex tog vi tåget tillbaka. Resan hem gick snabbt eftersom vi hade med oss lite leksaker från Furuvik. Det var en rolig dag men oj vad trött jag var när jag kom hem. Jag somnade i pappas knä efter middagen.

http://www.furuvik.se/

Inga kommentarer: