tisdag 27 januari 2009

Pappas gener

Igår visade jag att jag har fått lite av pappas gener och det gjorde honom väldigt glad.

På dagis hade jag och de andra tjejerna en ny lek. Vi gjorde snöankor och sedan krashade vi dem. Bli nu inte förskräckta men jag är trots detta en liten söt femåring. Fast det är ju ett bra sätt att få ut sina agressioner på, eller? (Pappas gener... :) Nejdå, när jag kom hemfrån dagis ville jag berätta om vår lek och hur vi hade gjort. Jag hämtade en massa papper. Sedan annonserade jag för mina föräldrar att nu skulle jag göra en konstruktion på våran lek. Noga ritade jag upp alla sekvenser. Från det att vi gjorde snöbordet tills det att vi kraschade ankan.

Inte nog med detta. Jag ville visa det på riktigt också. Eftersom jag hade glatt min pappa denna kväll var han villig att gå ut med mig och följa min konstruktion. Och klockan...den var nära halv åtta. Det gäller att stryka dem medhårs...blink...blink.

Inga kommentarer: