fredag 9 januari 2009

Spökskrivare

Min spökskrivare har varit i det stora landet på andra sidan jordklotet i en vecka och har därmed inte kunnat uppdatera min dagbok. Hur som helst är hon tillbaka och det märks på lite olika sätt, både här i min blogg och hemma.

Pappa och jag om faktiskt upp förra fredagen och vi skjutsade mamma till Arlanda. Grannen måste undrat vad vi höll på med på morgonen. Två gånger kom saaben tillbaka inom loppet av tre minuter. Mamma muttrade om att ta taxi nästa gång.
1. Ingen hade låst huset, tur att fågade om huset var låst.
2. Pappas plånbok låg kvar hemma.

Under den tiden mamma var borta hann vi med ganska mycket tillsammans.
1. Åkte runt till alla Uppsalas butiker för att handla en sticka till mig. Det blev en sticka och tre små ishockeypuckar.
2. Skridskoåkning.
3. Pysseldag.
4. Disney on Ice i Globen. Mamma undrade om jag hade mumsat en massa popcorn i bilen? Nej, det var bara pappa och farmor, jag tog en slush. Var det hela sanningen?
5. Lekt hemma hos Beskow och vi kom hem halv tio. Hade mamma varit med hade jag inte fått var kvar så länge dagen innan dagisstart. Men mina föräldrar har lite olika regler...

Sammanfattningsvis har jag haft en mysig vecka med min pappa, världens bästa. Lungt och skönt. Mamma var dock efterlängtad och dessutom hade hon en massa presenter med sig såklart! Nu är jobb och dagis igång. Snart skall julen dansas ut och alla nyårslöften skal träda i kraft.

Inga kommentarer: