söndag 24 maj 2009

The big day

Så kom den stora dagen. Kvart i tio repeterade tio dansgruper på Stadteatern. Det var balettdansörer, fjärilar, opaloompier, basketspelare, steppdansare mm. Sedan var det uppehåll i en och en halv timme. Vi uträttade lite ärenden och åt lunch innan den stora föreställningen började.

Mamma, pappa, farmor, farfar, Ubbe och mormor var mina fans och satt på sjunde raden. Det blev en ycket färgsprakande show med blandad dans och musik men en råd tråd höll ihop showen. Jag och Linnea hade på tidigare träningar gjort ett fel i dansen men den här gången satt den där den skulle. Vi var två grupper i vårat nummer, sammanlagt ca 30 barn och det var en perfekt uppvisning och jag kunde alla steg. Jag ville uppträda mera.....

Sen blev det firande hemma hos mormor och Ubbe. Mamma och jag blev firade, en minnesvärd lördag! Just ja, Linne fyllde 302 år den här dagen också.

Inga kommentarer: