torsdag 21 maj 2009

Torsdag

Idag var det kalas. Ida hade sitt sex-års kalas och det var tur att mamma tittade på kortet igen. Hon trodde det började 12:00 men då slutade kalaset och det hade varit snyggt om jag kom klockan tolv.

Det var ett tjejkalas med tårta, lek, såpbubblor och fiskdamm såklart. Det var ett tag sedan jag gick på kalas men nu kommer jag ihåg hur roligt det är!

Lunchen blev lite annorlunda idag. Vi skulle handla en present till mamma eftersom hon fyller år imorgon. Bilen gick direkt till Gränby centrum efter kalaset. Det innebar att jag åt godis, sen bjöd några på popcorn inne i Gränby centrum och jag toppade det med en slush. Det blev faktiskt riktig lunch halv tre och vi hann även med en riktig middag idag.

Det blev en hemmadag efter den sena lunchen. Jag roade mig med att pyssla och prova alla pysselpaket som jag hade fått på mitt kalas. Det blev en heldel pyssel...Mamma förbannad sig igen på de som har uppfunnit glitter och glitterpennor (innehåller en trögflytande vätska som tar ett dygn att torka)

Inga kommentarer: