måndag 22 januari 2007

En vit helg

Äntligen kom snön! Den hittade till Storvreta och Minkvägen också. I lördags köpte vi ett par nya längdåkningsskidor till mig. Jag var jättestolt över att äga ett par egna skidor. De fungerade bra när jag provade dem inomhus men den stora invigningen av skidorna blev dagen efter. Tyvärr blev besvikelsen stor när de INTE åkte av sig själv. Jag stakade mig fram samtidigt som jag muttrade högt: det går inte snabbt! Det ska gå snabbt och allra helst skall de köra av sig själv. Ursäkta mig, men vi måste ha fått ett par skidor som inte fungerar som de ska! Jag fick ett raseriutbrott på mina skidor och skrek: det var ena riktigt dumma skidor. Då tyckte pappa att det var bäst att vi byggde en pulkabacken på tomten istället. Vi åkte både stjärtlapp, snöskyffel och rutschkana i backen. Då gick det snabbt utan att behöva ta i. Fast vi avslutade dagen med att prova skidorna igen. Pappa tog på sig sina skidor. Det visade sig att hans inte heller gick av sig själv. Då jag åkte lite till utan att skälla på mina skidor :).

Inga kommentarer: