lördag 13 januari 2007

Tiptoppen


Vi har både snö och en backe i Storvreta. Pulkabacken heter Tiptoppen. När mamma sa att vi skulle åka till dit undrade jag om det fanns sängar att sova i vid Tipptoppen. Hon skrattade och sa att det bara var en pulkabacke. Väl där träffade vi på familjerna Götegård och Henestål. Sedan blev det åka av i backen. Tyvärr har vi en gammal och trött BOB så vi kom inte lika långt som de andra. Fast det gör inget för jag skrattade hela tiden ändå! Vi tog en paus och Pappa Fegge tände en brasa. Barnen samlade ihop ved till honom. Vi hann med att dricka och äta kakor innan vi åkte sista gångerna i backen. Filip och jag avslutade med att åka själva. Mitt första försök slutade i buskarna. Jag sade högt för mig själv: Det var korkat gjort. De andra gångerna gick det bättre. Länge leve snön!

Inga kommentarer: