lördag 6 januari 2007

IKEA=barnvänligt


Mina föräldrar har ett behov att åka till IKEA när vi är i Uppsala. Även idag gjorde vi ett besök efter julgransplundringen. Gissa vilka vi träffade på där i restaurangen. Jo familjen Fundell som förmodligen också har ett behov att bara svänga förbi. Det var verkligen uppiggande för mig att träffa Eliott där. Jag tror det var ömsesidigt. Efter mat och glass blev humöret på topp. Se upp IKEA här kommer korven och skrotis. Först tog vi en tur i ruschkanan på barnvadelningen. Därefter attackerade vi avdelningen med kuddar och gardiner. Vi sprang runt runt bland kuddar och gardiner. Vi gömde oss bland de långa gardinerna och sprang fort därifrån när vi hörde en hög röst: Gå därifrån, där får ni inte vara! Den rösten kunde komma från fyra olika personer. Dock var rösten inte tillräckligt avskräckande. Så vi gjorde om det igen och igen... Vi hann också springa runt bland täcken och kuddar. Avslutningsvis hoppade vi på runda mattor som var snyggt upplagda. Sedan slängdes jag upp på pappas axlar. Jasså, då passar det minsann! Hur som helst vill jag berömma IKEA för deras barnvänlighet. Stora gångar med mycket utrymme för spring och glada tillropp. I och för sig provade vi aldrig köksavdelningen. Det får bli i Barkaby! Godnatt.

Inga kommentarer: