söndag 28 januari 2007

Julgransplundring nummer tre


Då har jag dansat ut julen för sista gången. Idag var vi på julgransplundring som höll till på Ubbes gubbdagis. Gissa om jag kammade hem storvinsterna! Min pluska hade jag med mig med pengar, för här skall det köpas lotter! Jag vann två storvinster, fyra lite mindre vinster och sedan fick alla barnen fiska. Sist men inte minst...jultomten kom och delade ut den efterlängtade godispåsen. Det var verkligen min dag idag och gissa vad. Förra året vann jag katten Gustav på samma julgransplundring. Det här året vann jag hunden Ådi. Då borde jag vinna Jon nästa år. Tack snälla mormor och Ubbe för att jag fick följa med. Pst, pappa och Ubbe van också en varsin grej i vuxenlotteriet. Vilken tur, annars kanske de hade varit ledsna resten av kvällen.

Inga kommentarer: