fredag 5 januari 2007

Vad kan man pilla in i näsan...


jo en knopp... Det var en sommarkväll ute på Aspö. Mamma undrade om jag behövede snyta mig. Hon såg att jag hade ett långt grässtrå i handen och pillade med den i min näsa. Nä jag har stoppat en blomma i min näsa, sa jag. På två sekunder var både mamma och pappa framme vid mig. De konstaterade att det satt en liten blomknopp i ena näsborren. Pappa fick låna en pincett för att klämma ihop knoppen lite grann. Sedan fick jag snyta mig så att jag nästan lyfte. Efter fyra försök så flög knoppen ut. Kan Elisabeth pilla in en ärta i näsan kan väl jag stoppa in en "renfana". Tv-programmen kan ge så dåligt inflytande. Jag vill minnas att jag klippte sönder min tröja efter att jag hade sett på Lotta på Bråkmakargatan. Men det var inget stort hål och mormor har satt en virkad blomma över hålet. Tröjan är som ny igen!

Inga kommentarer: