söndag 28 januari 2007

Rockstar

På lördagskvällen var vi på Ellens kalas. Ellen är min kusin och bor i Stockholm. Farmor, farfar, mamma, pappa och jag packade oss in i den gröna bussen och åkte till den stora staden. Varje gång vi är hos dem åker mikrofonerna och karaokee maskinen fram. Ellen, Samuel och jag tränade och sedan uppträdde Grönvalls (en yngre generationen) för de vuxna. Samuel spelade på piano, Ellen sjöng och jag spelade gitarr. Temat var schlager förstås! Det var ett uppskattat framträdande och applåderna ville adrig ta slut. För att ladda batterierna efter vårat uppträdande åt vi glass och maränger. Blodsocker halten steg i våra späda kroppar och genast började vi att busa med pappa Fegge. Samtalsämnet vid bordet blev högljutt och handlade ofta om bajs. Vet ni förresten att min pappa har fyra pungkulor? Och ibland uppenbarar han sig som en blomma. Alla bär vi på hemligheter! Utmattad somnade jag i bussen hem. Att vara popstjärna och sedan ha efterfest med sina fans är slitsamt.

Inga kommentarer: