söndag 3 juni 2007

Besök (söndag)

När vi var hemma på seneftermiddagen kom grannarnas barnbarn på besök. Rasmus och Robin, som är sex och fem år gamla.

Ja lika intressen kanske vi inte har. Jag ville visa dem mina nya fina blommor, min docka, min solatol och lekstugan men de körde någon slag wrestling i hoppborgen. Eller kanske var det ultimate fighting, vad vet jag?! Det var ialla fall ingen som noterade mina fina blommor. Fast jag var också med i borgen men då skulle jag fungera som någon stuntkvinna. Jag skulle ligga ner medan Rasmus skulle liksom snubbla över mig och vråla! Hur som helst var det roligt att de kom på besök. Mamma och pappa avbröt kampernas kamp i hoppborgen med att bjuda på glass.

Vi avslutade kvällen med att uppträda tillsammans på altanen. Rasmus spelade gitarr, Robin sjöng och jag spelade piano. Vi hade en stor publik, Rasmus och Robins föräldrar, farfar, Maria och grannen. Mamma och pappa var också med. Nästa gång måste vi sälja förköp tror jag!

Inga kommentarer: