tisdag 12 juni 2007

Man skall inte stressa

Hemma
Vi försov oss imorse. När mamma tittade på klockan var den 7.43, inte 6.43. Hon hade ställt klockan fel men jag tror att vi tre behövde den där extra timmen. Vi har lagt oss vid halv elva varje kväll de senaste dagarna.

Dagis
När jag kom till dagis hade jag min Kittyklänning, strumpbyxor, wctjacka, sjalett, sandaler och ytterjacka på mig. Allt hade jag valt själv. Men det blev vissa förändringar pga. vädret:
Jag fryser om benen...
Gå in och ta på mig byxor, sen gå ut.
Jag fryser om benen iallafall...
Gå in och byta till överdragsbyxor, sen gå ut.
Jag fryser om fötterna...
Gå in och byta sandalerna till gympadojjor, sen gå ut.
Jag fryser om huvudet...
Gå in och byta till keps, sen gå ut.

Mamma var tålmodig och lät mig hållas. Just det jag fick sand i ögonen också. Så mamma fick badda dem innan hon äntligen kunde åka iväg med silversaaben. Det gäller att inte ha bråttom!

Inga kommentarer: