söndag 3 juni 2007

Söndag, sol och Steninge slott

I dag söndag sken solen och silversaaben begav sig till Steninge Slott, efter några felkörningar var vi äntligen framme. Där vänatde mormor och Ubbe. Dagens aktivitet var blåsa glas och det var mamma och Ubbe som skulle få göra det. Båda födelsedagsbarnen!

Mamma gjorde en fin vas, hon lyckades få den att bli en vas och inte en gräddsnipa. Den blev riktigt snygg. Ubbe blåste en blå kula!

Lunchen åt vi ute och min förrätt var ett eller kanske två paket smör. Ja nu tar vi det lite lungt. Det var bara små portionsaskar. Alla runt omkring mig rynkade på näsan???

Alla hade varsin kasse när vi åkte därifrån. Trots min ringa ålder på 4 år har jag redan fått ett riktigt starkt köpbehov, shopoholic tror jag att det kallas. Tur att mormor var med och sponsrade. Jag hade störst kasse med mig från Steninge slott. Tack mormor!

Inga kommentarer: