söndag 17 juni 2007

Kalas i Huddinge

Samuel min kusin fyllde år och det skule firas. Familjena Grönvall från Storvreta och Vaksala kyrkby packade sig in i den gröna bussen och åkte mot storstan. Pappa satt och stirrade rakt fram och man fick inte röra honom. Att han inte har lärt sig att revbensspjäll inte är bra!

Kul med kusinträff. Ellen och jag sminkade oss och stängde in oss på hennes rum. Vi hann med att spela lite PS2 också. Har ni spelat spel tillsammans med en familjmedlem från Grönvall någon gång? Du som har det vet att det inget att leka med. Det är inte bara den yngre generationen som vägrar att förlora utan även den äldre generationen har vissa problem med det. Då menar jag verkligen den äldre generationen! Inga namn nämnda. Kusinernas mormor var också ganska het. TYST! sa hon när det var instruktioner och då var det med allvar i rösten vill jag påstå. När jag råkade trycka på en knapp för tidigt undrade hon lite argt, vem det var som tryckte på knappen. Farmor räddade mig och tog på sig det. Jag fick hälsa på deras kaniner Smulan och Yogi innan vi åkte hem.

På hemresan stannade vi på den gula måsen och jag fick ett Happy Meal. Mamma känner mig och mina humörsvängningar. Vi skulle nämligen hämta Tyson innan vi skulle komma hem till Minken. För att mitt humör inte skulle dala och framför allt att jag inte skulle somna i bilen hem från Huddinge, blev det ett stopp på Mac Donalds. GOTT men himla mycket kolhydrater, eller hur farmor och farfar?!

Inga kommentarer: