söndag 23 november 2008

Lördag

Trots sen fredagskväll vaknade jag ganska tidigt. Klockan var åtta men i andras ögon kanske det är sovmorgon. Idag hade vi mycket som skulle hinnas med. Efter frukosten så åkte mamma, pappa, Roslinda och jag till idrottslekis. Mamma, pappa och Filips föräldrar är ledare på idrottlekis. Jag tror att Rosalinda kände igen många ansikten på uppropet (Linnea, Sandra B, Agnes, Anna, Axel B, William, Filip och Mandis) men hon fick inte vara med eftersom man måste vara född -03.

Det hade kommit mycket snö under natten och då var vi ju tvungna att visa Rosalinda Tipp toppen. Pappa, jag och våra grannar tog saaben och åkte till Tipp toppen där fick Rosalinda åka både bob och tefat. Mamma hade lunchen klar när vi hade åkt färdigt. Efter lunchen åkte vi till Gränby centrum och handlade några saker och Rosalinda kände igen sig sa hon. Hon hade ju varit där med Filip.

På kvällen skulle jag sova över hos mormor och Ubbe. Mamma och pappa skulle på fest i samma område så de skulle faktiskt också sova över där. Rosalinda och jag fick sparrissoppa till middag. Sen satt vi och läste, räknade och skrev i min lilla "arbetshörna" på övervåningen. Innan vi gick och la oss blev det kvällsfika. Vi satt i köket med tända ljus och åt gröt tillsammans. Godnatt!

Inga kommentarer: