tisdag 11 november 2008

Dagens TT

Tankar om Tisdagen:
1. Ridning: Det var sista gången för den här terminen. Jag fick ett diplom och min ridlärare Eva fick en present från Fullerö (och jag också...)
2. Helt fantastikst, mamma tände en brasa sista kvällen utan pappa. Ett stort steg för mamma Kattis och det blev varmt i huset! Tidigare har hon ökat fläkten, tagit på oss mera kläder och satt på ugnen.
3. Middag: Buffe med lasagna, köttbullar, prinskorv, grönsaker, makaroner, bröd och frukt. Allt jag ville äta den här kvällen.
4. Mys: Vi spelade tomtespelet och festade på Noblesse.
5. Bad: Jag fick bada fast jag gjorde det igår också. Min motivering var att jag var så smutsig eftersom jag hade lekt med lera hela dagen. Det gick inte att bara tvätta händerna.
6. Mamma berättar en saga innan jag sluter min ögon.

Bara några timmar innan min pappa kommer hem. Det är inte bara vi som saknar honom. Min katt Maja saknar honom också. Maja brukar putsa pappa Fegges skägg varje kväll om hon kommer åt det. Nu putsar hon pläden i korgstolen :).Håll ut Maja bara ett par timmar kvar...

Inga kommentarer: