söndag 23 november 2008

Söndag

Vi hade sovit gott hela natten och strax efter åtta kilade jag ner till mamma och pappa som sov i källaren. Nu var det dags för alla att vakna! Efter frukosten åkte vi hem igen till Storvreta.

Det hade kommit ännu mera snö så pappa, Rosalinda och jag skottade infarten till vårat hus. Det är underbart med snö! När vi var klara med infarten så började vi att göra en pulkabacke på baksidan. Backen blev tillslut sex meter lång och ungefär tre meter hög. Den avslutas med ett gupp! Efter lunch åkte vi naturligtvis i backen med mitt tefat. Rosalinda fick åka med flera gånger men sen fick hon gå in och värma sig. Hon var inte riktigt klädd för att vara ute i så många timmar som jag var (tre timmar). Grannarna kom också och åkte i backen. Vi skulle avsluta med ett snöbollskrig och det slutade med att jag fick en snöboll på näsan. Blodet forsade, jag grät, pappa skämdes och slutet på den roliga dagen blev mindre rolig. Det blev en lugn kväll med tanke på min näsa.

Inga kommentarer: