fredag 14 november 2008

Problemställningar

Det finns större och mindre problem här i livet:
*Jag har ju fått två underbart fina klänningar från Kinesien. Det fanns naturligtvis ett liitet problem med dessa klänningar. Tänk om jag råkade spilla på dem eller ännu hemskare, jag råkade måla på dem med mina pennor. Jag sa med beslutsamhet; Jag vet, jag skall inte måla något på dagis! Mamma och pappa sa att det går att tvätta en klänning. Då var det liilla problemet löst.

*Mamma Kattis ansåg sig ha ett större problem. Att gå på mingel med professorer kan kännas lite obehagligt. Hur skall man klä sig och vad skall man ha eller inte ha på fötterna inomhus! I en veckas tid har mamma och hennes arbetskompisar diskuterat inneskornas vara eller icke vara? Stövlar eller klackskor? Men om ordförande i Nobelkommittéen för ekonomipriset har på sig Birkenstock och en Generaldirektör går barfota är nog inneskornas vara eller inte vara inget problem längre. Inget är rätt eller fel helt enkelt! Feel fre to decide.

Inga kommentarer: