måndag 2 mars 2009

Äntligen

Igår kom äntligen det jag väntade på: Min födelsedag, min sex-årsdag, dagen D.

Det var jag som fick väcka mina föräldrar tio över åtta. Jag hade gjort ett försök strax innan sju men jag fick snällt somna om. Medan jag låtsades sova gjorde mamma och pappa iordning en frukostbricka och paketpåsen. Paketöppning i sängen och pappas present tycker nog både pappa och jag var bäst: Nintendo DS. Mamma hade köpt räkne-och skriv böcker, små anteckningsböcker och pennor, läsböcker, skor, necesär, målarsaker och ett UNO.

Resten av förmiddagen bestod av att lära sig Nintendo DS och det gick snabbt. Lunchen specialbeställdes från Vreten: Spagetti med köttfärssås och mitt favoritbröd (nybakat pizzabröd).

Jag hade bjudit mina "gamlingar" på födelsedagsfika och jag bjöd på en tårta garnerad med persikor, mandariner, nonstop, chokladbitar, gelehjärtan, sex ljus och med en text som sa: EG 6 år. Det fick inte plats med så mycket text efter att jag hade skrivit första bokstaven. Det blev fler paket som pussel, bilficka, pengar, böcker, lego, strumpor, besök på museum, film, blomma, lösögonfransar och lite annat smått och gott.

Efter vuxenkalaset åkte vi till Loves kalas. Han fyller ju år på samma dag som jag eller är det jag som fyller år på samma dag som han? Just ja, pappa tog inte på sig sin vanliga mössa utan kungamössan han fick av mig på julafton. Mamma och jag satt hukade i bilen när vi åkte till Love...vi skämdes lite. De som åkte pulka i Skogsbackens pulkabacke tittade långt efter oss. Hoppas att de inte tog registreringsnumret...

Det var en mycket lyckad födelsedag. Tack alla för presenterna! Pappa frågade flera gånger om han fick spela mitt Nintendo DS och ibland orkade jag faktiskt inte svara.

Inga kommentarer: