onsdag 4 mars 2009

Hasaloppet

Idag åkte jag Hasaloppet. Vi hade en friluftsdag på förmiddagen. Man fick välja mellan att åka skidor eller åka pulka/bob/stjärtlapp. Jag tror att fördelningen var ganska jämn men jag tog mig ann Hasaloppet såklart!

Efter loppet så blev det medaljutdelning och det är andra skidmedaljern jag får inom kort. Första skidmedaljen kammade jag hem i lördags på barnens lilla vasalopp. Den andra medaljen fick jag alltså idag när jag åkte Hasaloppet.

Till lunch blev det korv och bröd ut i naturen. HÄRLIGT! Och kan ni tänka er, pjäxorna funkade och jag slapp att ha hjälm. Jag har ju stora bekymmer med konstiga skor och hjälmar.

Mamma, pappa och flera i min omgivning bara längtar efter våren och sommaren. Då slipper man KAMPEN med besvärliga skor, böckliga overaller och konstiga hjälmar. Jag som drabbas av dessa besvärliga ting längtar också efter nästa årstid!

Inga kommentarer: