söndag 8 mars 2009

Trött

Jag var jätteseg idag, så mycket dans och glädje gjorde att jag kände mig svårstartad! Men efter ett tag kom jag igång och jag tittade på mina presenter igen...Var skall dem få plats någonstans undrar mamma?

På eftermiddagen åkte vi till Knivsta och fikade. Det var nio vuxna, två bebisar, två bebisar i magar och lilla jag. Morsan var schysst och hade bett Stina att ta med pärlor, när jag hade fikat klart fick jag göra halsband.

Vi hann med att köpa en liten vägg-tv efter Knivtsa besöket och då fick jag en vision (till pappas stora glädje och mammas mindre glädje). Jag ville ha en myshörna och jag lämnade in en skiss till pappa. Men det kostade: att rensa ut mjukisdjur. Jag skötte mitt åtagande väl och det blev endast en tunna kvar. Även de största djuren fick åka ut i förrådet.

Mamma och pappa var väldigt noga med att säga att jag skulle plocka ner mjukisdjuren i svarta platssäckar. Först sa de sopsäckar och då protetserade jag högt. Sopsäckar betyder "att slänga" och det vägrade jag. Så det var väldigt snabba med att ändra sig när de sa sopsäckar. Jag undrar egentligen vad innebörden SOPSÄCKAR innebär....

Inga kommentarer: