söndag 8 mars 2009

Då var det KALASDAX

Dagen då mitt kalas skulle gå av stapeln hade äntligen kommit!
Förmiddagen ägnades åt förberedelser som att välja låtar, provdansa, packa det sista och ta fram discostassen.

Vi kom till Bolsta by en och en halv timme innan kalasstart och vi ställde fram bord, satte fram stolar (jag bar in 23 stycken stolar själv - STARK), dukade, ordnade med stereon, discokulan, mörkläggning av lokalen, fixade all förtärning och blåste upp ballonger. Från klockan halv fem ramlade alla barnen in...jag hade bjudit hela dagisgruppen (19 av 22 kom), min grannkompis och våra bästa vänners barn (tre stycken). Ni som kan lägga räkna snabbt får det till 23 barn! Sedan var det fem PAPPOR och Nicke (ett tag), Annica, Alle och Gurra.

Nästan alla barn (några var i chocktillstånd och bara tittade på) började med att värma upp genom att springa runt det dukade långbordet och tjoa...HÄRLIGT! Något som man INTE får göra i vanliga fall. Därefter satte vi oss till bords och vi blev fick korv med bröd och saft. Efter korv och bröd serverades vi fika; bullar, rulltårta, chokladbollar, pepparkakor, mariekex och ballerina.

Efter fikat började ÄNTLIGEN discot, vi körde "frysleken", dansade som vanligt, åt popcorn, chips och salta pinnar. Det blev ett break för presentöppning och godispåsar. Discot fortsatte en sista kvart innan det var hemgång. Klockan sju tändes ljuset och musiken slutade att spela, precis som på Flustret vid två-tiden påpekade den äldre generationen.

Jag var som i ett rus efter att alla hade gått hem. Mamma och pappa städade medan jag tittade på alla presenter i lugn och ro. Tack alla för de fina presenterna och tack alla som hjälpte till! Jag är JÄTTENÖJD med mitt kalas! Bara ett år kvar till nästa kalas.

Bebisen i mammas mage var nog chockad över den höga ljudvolymen, inte en rörelse under två och en halv timme...

Inga kommentarer: