måndag 16 mars 2009

Festfixare

När jag öppnade dörren rusade tre katter in genom dörren. Maja, Tyson och grannkatten Billy. Jag tyckte det var så roligt med så många katter i huset så jag ordnade en kattfest.

Jag ställde i ordning ett bord och tre stolar. Mitt på bordet ställde jag en silverbricka. På den fanns godsaker som kattkex, en skål med mjölk, skinka och lever, jag kallar kattmaten för lever. Jag ritade teckningar som hade texten välkommen till kattfest och satte upp på väggen ovanför. Dessutom spetsade jag till det med att strö ut konfetti. Grannkatten var inte blyg utan han försåg sig direkt. Tyson var lite reserverad så han kom lite senare. Här existerade inte damerna först men Maja kom tillslut.

Efter den delikata måltiden blev det fiskdamm. Jag hade gjort tre påsar med överraskningar i och alla påsarna var noga märkta med namn. Maja fiskade först och fick kattkex och en boll i sin påse. Billy kom som nummer två och även han fick kattkex men ett garnnystan istället för en boll. Oj vad han lekte med den. Tyson fick en låtsasmus och den snart femtonåriga katten betedde sig som om han var två år! Han lekte med den som en riktig mus och sedan "dödade" han den genom att tugga i sig en del av det torra skinnet....

Det var roligt att ordna en fest och jag komer att göra det flera gånger. Jag undrar om ryktet sprider sig och det kommer fler katter. Vi har ju tre katter till på gatan.

Inga kommentarer: