söndag 20 maj 2007

Agnes och jag

Idag hälsade jag på min dagiskompis Agnes. De bor utanför Storvreta så mamma och jag tog Silversaaben dit. Vi blev bjudna både på lunch och fika! Det går inte en dag utan att det händer olyckor men jag var inte inblandade i alla:

En syltburk ramlade ner på golvet. Det blev sånt tryck att det kom sylt på skåpsluckorna där burken landade, luckorna snett mitt emot och uppe i taket. Denna gång var det Agnes som råkade tappa den. Jag skrattade högt men mamma sa att jag skulle sluta skratta. Varför då? Det såg himla roligt ut med sylt uppe i taket.

Ett litet trähus ramlade ner från ett sidobord i vardagsrummet. Vi skrek: huset ramlade ner av sig själv. Sen sprang vi in i Agnes rum och gömde oss under en filt. Den här gången var det nog jag som var lite ostadig på handen.

Sista gången det hände en olycka var utomhus. Våra saftglas ramlade ner på marken och ett gick sönder. Faktiskt var det vinden som välte bordet!

Vi lekte i flera timmar innan vi tog bilen hem. Kul var det och jag hoppas att det blir fler gånger.

Inga kommentarer: