torsdag 31 maj 2007

Sommarfest

Idag är det sommarfest på dagis. Vi skall sjunga för alla mammor och pappor, sälja blommor och fika. Jag lovade mamma att hon skulle få se mitt klätterträd. Tyvärr är inte vädret det allra bästa men: det finns inget dålig väder, bara dåliga kläder.

Sånger som vi skall sjunga:
Pippis sommarvisa
En nyckelpiga
Lilla snigel
Jonte myra
Jag heter Karl Oskar
Här kommer Pippi Lågstrump
Du skall inte tro det blir sommar
-----------------------------------------------------------------------------------
Jag stod först längst bak i början men sen så tog Nora mig i armen och helt plötsligt stod vi längst fram. Först då såg jag hur mycket föräldrar det var som tittade på oss. Då blev jag lite blyg och sjöng bara med i refrängerna. Jag var fullt upptagen med att titta på alla.
Vi gick tipspromenad och fikade efter sången. Det var en rolig sommarfest men det kunda ha varit mera sol.....

Inga kommentarer: