måndag 14 maj 2007

Svårt att bestämma sig

Imorse var det mesta fel men det kanske berodde på att jag ramlade ur sängen. Vad vet jag...

Först valde jag guldskorna men det var sand i dem. Då tog jag nya basketskorna men de kändes för små och hårda. Det slutade med silverdojjorna.
Jag ville inte ha överdragsbyxorna på mig. Men jag tog på mig dem på dagis eftersom jag frös.
Kovantarna ville jag ha när jag skulle cykla iväg men det fanns bara en. Det blev hjärtvantarna. Men när vi kom fram kändes de inte bra så jag fick ett par vantar som var orange . Solhatten valde jag men det blev för kallt om öronen. Den enda mössan som fanns i min väska på dagis var en urtvättad fat pipe mössa. Den ville inte jag ha men jag tog på den. Mamma sa att den var cool. Då kan ju hon ta på den om den är så HIMLA COOL.

Mamma hade insett att hon skulle missa tåget. Hon utsätter inte sin kropp för ett tre minuters lopp till tågstationen som pappa gör. Hon lämnade mig och tog sedan bilen till jobbet. Men innan åkte till jobbet kom hon tillbaka till dagis med några andra mössor till mig. Jag valde blåbärsmössan. Tack snälla mamma! Cykelturen gick ialla fall bra fast ibland gick det lite för fort. Det var mamma som sköt på där bak. Då bromsade jag....

Efter dagis var virvelvindarna Amanda och Arvid hemma hos mig.

Inga kommentarer: