torsdag 17 maj 2007

Långledig

Nu är jag ledig i flera dagar och det skall bli skönt.

Igår åkte vi hem till Kim, Sara och Emma efter dagis. Vi plockade blommor, lekte i lekstugan, åt glass, blev jagade av Elias och hade roligt som vanligt. Sara åt glass med hela ansiktet och när hon närmade sig mig sa jag: Du är lite kladdig runt munnen och jag vill inte att du kladdar ner mig. Hon bara skrattade! Kim bjöd oss på middag. Det blev min favorit: köttbullar och makaroner.

Idag har vi haft Bälingegänget på besök. Det var Chipp, Linda, Samuel och Tilde. Götegårdarna kom också förbi. Det var full fart hela tiden, mat, glass, alla leksaker plockades fram, teater, hoppborg, lekstuga och Chippen jagade oss. Jag var lite bekymrad över att det blev så stökigt i mitt rum. Mamma lovade att hon skulle städa när alla hade gått och det gjorde hon.

På seneftermiddagen tog vi en tur till Vretalund och tittade på tomterna. Vi lekte också på en ny lekplats som fanns där. Gissa vad jag hittade vid skogskanten. Små baggar som såg ut som nyckelpigor men utan fläckar. Jag tror att jag kunde ha 20 stycken i ena handen. Mamma fick rysningar och höll sig undan från mig.

Inga kommentarer: