söndag 27 maj 2007

Uppe med tuppen

Klockan sju vaknade jag och var pigg! Man skall utnyttja hela dagen...
Det blev en massa pyssel och sen var det dags att åka till Storvreta. Jag skulle på kalas hos Malva. Prinsesskalas! Innan jag åkte till kalaset tvättade jag mina fötter i skål. Man kan INTE ha smutsiga fötter när jag skall gå på kalas.

Vi var åtta stycken på Malvas kalas, sju prinsessor och en Batman! Det serverades rosa mos, korv och ärtor. Tårtan hade rosa hjärtan..Det var ett roligt kalas men prinsesskläderna åkte av när vi skulle gå ut. Det är så bökigt att springa i klackskor ute på gräset. Eller har någon bra tips hur man kan överleva stukningar?

Mamma kom och hämta mig hos Malva. Vi passade på att besöka tre lekparker på vägen hem. Jag älskar lekparker. Hemma hjälpte jag till att så gräs. Spänningen höjdes när vi skulle vattna gräsfröna. Pappa blev väldigt blöt på huvudet. Jag själv var också blöt högst upp och jag lyckades även ramla i det nysådda.

Det blev hämtpizza till middag för mamma och pappa var väldigt trötta. Imorgon är det dagis igen. Godnatt.

Inga kommentarer: