fredag 18 maj 2007

Uppsala

Vi var i Uppsala idag och gjorde stan. Det blev upptåget och vi åkte faktiskt samtidigt som Götegårdarna. När vi hoppade på tåget såg jag två ledig platser och knallade dit. Tänkte att Kevin och jag skulle sitta där. Jag satte mig på ett säte men vad nudå...det ligger en jacka här! Högt ropade jag: mamma Kattis, det ligger en jacka här. Och var precis på väg att slänga den på golvet. Då kom det en dam och sa att det var hennes. Mamma bad om ursäkt och tog mig därifrån. Men det blev ett gott skratt för många. Vi fick sitta på bagagehyllan till slut.

Väl inne i staden gjorde vi lite ärenden och sedan gick vi till momor och Ubbe. Vi hann besöka den fina lekplatsen vid mammas jobb innan. Mormor bjöd på god lunch och vi knallade tillbaka till stan på seneftermiddagen. Mycket fina blommor fick vi se, tack vare blomsterkungen. Vi matade fåglarna med jordgubbar, i brist på bröd. Handlade en tarzangunga i björnarnas affär (nallens). Strosade lite på stan. Det var en mysig familjedag.

Inga kommentarer: