söndag 6 maj 2007

When will I will I be famous....

Igår hade vi en lugn förmiddag med mys framför tv:en. Vi tittade på filmer och bara tog det lungt. Även vi kan göra det ibland, fast det är inte så ofta det förekommer. Efter lunch åkte vi till 4H gården. Det var dags för sista ridlektionen i vår. Jag fick rida på Hertis. Hon var jätteduktig och vi kunde till och med hoppa. Efter det blev det förberedelser inför mitt framträdande med farfars kör Carizzma. Mat i magen, locka håret, på med trolldräkten och fräknar i ansiktet innan det bar iväg till stan. Vi var elva troll och det passade bra eftersom kören skulle sjunga när trollmor har lagt sina elva små troll...Tillsammans övade vi på att gå in och sedan hur vi skulle sitta. Det gick bra så vi fick fri tid innan vi skulle samlas igen tio minuter innan. Då höjde jag mitt blodsockervärde med godis.

Framträdandet gick galant. Alla vi trollbarn gick in på en fin rad och satt som små ljus när de sjöng trollvisan på fler olika sätt. När de börja sjunga andra sånger fick vi sitta ner vid kanten. Många tyckte väl att jag var som en riktig trollunge...jag tittade upp i taket, rättade till tröjan några gånger, pillade på sladden med fötterna, höll på välta en mikrofon när jag skulle gå till mamma, piskade med min svans, gjorde grimaser. Mamma trodde nog att jag skulle peta mig i näsan också men den här gången blev det ingen sådan underhållning. Alla vi barn fick en ros när kören hade sjungit klart. Det var mitt första men nog inte sista framträdande. Jag somnade i bilen hem!

Inga kommentarer: