torsdag 4 december 2008

God jul i förskott

Idag gick jag runt till mina närmaste grannar och önskade God jul i förskott. När jag tog kort på dagis kunde man beställa 8 julkort tillsammans med de andra korten. Jag räknade snabbt ut att jag kunde dela ut 8 stycken kort. Efter julkalenderntog jag på mig overallen. På huvudet ville jag ha min "tomtemössa" på mig. Mamma sa att den satt på den numera obefintliga snögubben utanför vårat köksfönster. Dessutom var den förmodligen jätteblöt. Men envis som jag är hämtade jag den och drog den över en torr mössa. Fast jag tog inte den eftersom den var böcklig.....Jag vandrade runt bland grannarna och delade ut kort i min rosa mössa med snöflingor på istället.

8 kort fördelades på detta sätt:
ett själv
ett till mormor och Ubbe
ett tillfarmor och farfar
ett till morfar och Kerstin
ett till Solan och Lennart
ett till Maria
ett till kusinerna
ett i reserv

Inga kommentarer: