söndag 14 december 2008

Pepparkakor

Denna helgen har gått i pepparkaksbakets tecken!
Vi är ju som bekant en "sova länge familj". Klockan var strax innan tio när jag slog upp mina gluggar. Jag frågade om det var morgon och mamma kunde inte svara något annat än ja. Det blev en lugn förmiddag och lunch som vi alla nog behövde. På eftermiddagen blev det pepparkaksbak som vi har varje år hemma hos mormor. Det blev gummor, gubbar, grisar, julbockar, marängsviss, galonisar, ett höghus, bilar, hjärtan, glasstrutar och bokstäver. Jag fyllde min pippiburk med mina kakor och pappas fick hänga med på nåder!

Söndag blev en slö dag det med eller kanske inte. Vi tittade på pappas innebandymatch med några kompisar. Det var dags för Fyrislund att ta sina första 3 poäng men jag glömde att ge pappa ett turdjur. Det slutade med bara en pinne för det röda-vita old boys laget. MC Donalds fick ett besök av tre hungriga barnfamiljer och sista anhalten var Gränby centrum. Jo, jag nämnde tidigar att helgen gick i pepparkaksbakets tecken. Vi gjorde det efterlängatde pepparkakshuset när vi kom hem. Det bleb smyckat med rosa och vit glasyr och toppat med non-stop. Nu står det att betraktas i den förbjudna staden. Jag tror aldrig att det har stått ett pepparkakshus i den riktiga förbjudna staden, eller vad tror du?

Inga kommentarer: