tisdag 2 december 2008

Mer advent

Vi besökte faktiskt julmarknaden som var på stan. Jag handlade lite småsaker såklart. Mitt motto är: att man kan inte bara kan titta utan att köpa något. Det blev ett armband och en julgranskula.

Efter marknaden gick vi till Pelle Svanlös huset och kan ni tänka er jag köpte lite saker där också. Jag är en liiten men söt kapitalist!

Avslutningsvis beskådade vi fyrverkerierna i Botaniska trädgården. Vilka fyrverkerier. WOW!! Jag fick sitta på pappas axlar och jag diggade med till musiken som spelades, Abba. Ingen var direkt beredd på slutklämmen och pappa undrade om jag var kvar på axlarna när det smällde i slutet. Jag blev lite tyst då....

Latmaskarna åt middag på Sibylla haket. Mamma och jag skojade en hel del med plastfiskarna jag hade köpt i Pelle huset. Vi la dem bla i hamburgerbrödet som jag inte ville äta. Det blev en utsökt fiskburgare! Jag tror att hela haket hörde mitt skratt när vi höll på som värst men det bjuder vi på!

Sen var det godnatt för hela familjen!

Inga kommentarer: