tisdag 16 december 2008

Julstök

Om 8 dagar är det jul och jag har lyckats bra med julstöket tycker jag:
Julpyssel - på dagis har vi julpysslat från första dagen i december. Kassen blir full på fredag när jag går hem.
Lussebullar - det har jag bakat hemma hos farmor och farfar. De ligger och väntar på att bli serverade på julafton. Farfar, du får baka egna med pääärlsockeeer på!
Pepparkakor - fin fina pepparkakor ligger paketerade i en påse och i en burk. Jag har både bakat hos mormor och på dagis.
Marsinpangrisar - små godis grisar gjorde jag idag hemma hos farmor. De blev inte så många eftersom farmor åt endel av marsipanen.
Julklappar - alla julklappar är köpta. Skulle det bli någon mer är det en bonusklapp!

Jag kan med gott samvete ta julledigt på fredag eftermiddag. Slappa, bara göra roliga saker, lägga mig när jag vill osv...

Inga kommentarer: