torsdag 25 december 2008

Mina julklappar

Jag producerade väldigt många och fina (enligt mottagarna) julklappar:
Mamma och pappa fick varsin skylt med deras namn på. De är gjorda av lera, gips och sitter på en spånskiva.
En skärgårdstavla till mina föräldrar som sitter i arbetsrummet.
Pärlplattor till alla gamlingar.
Snarkplåster till de som snarkar.
Bordstabletter till mormor.
Teckning till morfar, som skall sitta i deras vägg med andra "barnbarn" teckningar.
Virkad mössa med knappar (gjord av mormor) till min pappa. Egentligen är den min men jag har så många och pappa så få.

Fulleröjulklappar:
Mamma-en vit sten med en kungsängslilja och texten Uppland på. Mamma fick det bästa som fanns i affären.
Pappa-en kungamössa. Pappa har tjatat om att han är Euro Disney kungen, därför fick han en kungamössa.
Mormor-ett ljus. Mormor tycker om ljus.
Ubbe-två guldäpplen. Ubbe ville ha mat!
Morfar-ett bokmärke. Han tycker om böcker men det fanns inga böcker där.
Kerstin-spa grejer. Hon gillar te men det fanns inte där, därför var det andra passande.
Farmor-en ängel. Hon gillar änglar.
Farfar-liten ljusstake med utformningen av en hund.Farfar gillar hundar!

Inga kommentarer: