lördag 27 december 2008

Hypokondriker

Mamma och pappa tycker att jag är en riktig hypokondriker när vi skall prova skor. På dagens lista stod skridskor och inomhusskor.
Inomhusskor:
1. De var alldeles för hårda vid hälen.
2. De satt inte bra runt foten.
3. De var för trångt för lilltån.
4. De som jag ville ha sa mamma att jag inte fick (stlk 30)
Mitt solskenshumör hade försvunnit för länge sedan och jag blev så arg att tårarna rann. När mamma och pappa sa att då struntar vi i skorna så blev jag ännu argare. Jag skulle ha skorna väste jag under luggen! Det blev en lång predikan av mamma varför man provar olika storlekar, varför jag inte fick stlk 30 och varför jag inte kunde bete mig som jag gjorde i en butik (det var under lugna former faktiskt). Tysta rullade vi kundvagnen mot skridskorna. I vagnen låg ett par 29:or i märket PUMA.

Skridskor: Kort och kort blev jag tvingad av min mamma att välja ett par svartvita skridskor med kardorreknäppning (för småbarn!). Själv tog hon ett par vita skridskor med snörning och taggar därfram. Jasså hon vill vara isens prinsessa?! Pappa valde ett par hockeyrör och en klubba. Han vill inte bara vara Eurodisney kungen utan även isens kung. Men efter små kommentarer visade det sig att det fanns vita skridskor i min storlek. Nu kommer isen beträdas av två isprinsessor, varav en har blå JOFA hjälm.

Inga kommentarer: