fredag 26 december 2008

Julafton 4

Då var den sista julaftonen avklarad. Vi åkte till Huddinge strax innan lunch idag. Det blev en riktigt Grönvallsträff, två familjer från Uppsala, två familjer från Stockholm och en icke Grönvallsfamilj från Karlstad. Det blev lunch och alla barnen fick sitta i köket; jag, Samuel, Ellen, pappa Fegge och pappa Ulric!

Julklappsutdelning blev det efter maten. Jag fick en massa olika pysselsaker såklart, en snygg väska, läppglans, vattenflaska och ett kortetui med bilder på mina kusiner. Sen smet Ellen och jag upp och pysslade. Samuel och Oscar ägnade sig åt en killlek eller rättare sagt fotbollsspel på PS2. Fikat fick vi faktiskt serverat på övervåningen och sen vi lekte skola. För att få med mig hem till Uppsala igen blev jag lovad att få följa med och hämta Ronny på hunddagiset. Då gick det undan och jag var klar först av alla.

Tre bra saker med dagens julafton:
1. Jag fick leka med en tjej och tjejlekar.
2. Alla vuxna gullade och servade mig.
3. Jag fick många fina julklappar igen (men nu är det slut...)

Inga kommentarer: