torsdag 4 december 2008

Äntligen


Jag har äntligen fått nya galonisar. Eftersom vädret är ganska instabilt och väldigt slaskigt stundtals vill fröknarna att man har galonisar utanför sin vinteroverall. Visst tanken är ju god men ni kan föreställa er hur det känns och dessutom hur det ser ut när de försöker sätta på en för liten storlek galonbyxor ovanför en tjock vinteroverall.

1. Jag ser ut och känner mig som en robot.
2. Ramlar jag baklänges kommer jag inte upp utan liknar mest en skalbagge som har hamnat på rygg och bara ligger och sprattlar.
3. Böjer jag mig framåt tippar jag över...hjälp mig!
4. Jag blir bara förbannad över att tänka tanken.

Mamma föstod mitt dilemma och hon ville varken låta mig eller fröknarna lida mer. Hon köpte ett par galonisar i stlk 122/124. Nu är allt frid och fröjd ett tag framöver. "När det är jul skall alla vara glada".

Inga kommentarer: