måndag 29 december 2008

Övning ger färdighet

Igår körde jag ett träningspass på isbanan i Gränby. Mellan halv fyra och kvart i fem nötte jag med mina vita skinande prinsesskridskor fram och tillbaka på kortsidan. Första skären var vingliga, skridskorna var hårda och isen var inte riktigt som den skule vara. I slutet av träningspasset kunde jag ta mig fram och tillbaka mellan mamma och pappa. Avståndet var ca tre meter. Men jag var överlycklig och sa om och om igen att jag har lärt mig att åka skridskor.

Idag körde jag ett tre timmarspass på samma isbana. Det blev finåkning och jag kunde åka aldeles själv! Jag tyckte det var så roligt att åka så att vi åt inte lunch förrän vid kvart i fyra. Trots flera timmar utan riktig mat så var humöret på topp!

Min mamma och pappa kör intensivkurser med mig när det gäller simning, slalom, cykling och skridskor men det ger resultat. Samtidigt som jag är envis...

Inga kommentarer: