torsdag 25 december 2008

Julafton 3

När jag somnar efter tolv och inte har en enda julkalender att öppna kan jag sova lite längre. Mamma och pappa blev glada när jag slog upp mina gluggar strax efter tio.

Jag gick igenom mina julklappar en gång till. Är förmodligen inte ensam om att slita upp paketen och knappt veta vad de innehåller. Men jag fick böcker, spel av olika slag, filmer, pyssel, pyssel, piano, kläder, hästar, dockor, medaljsköld, experiment, badskum, biljetter till globen, skivor, resa till Gotland och lite annat smått och gott. Tomten var himla schysst och gav mig en chokladask också!

Nåväl, jag provade några av mina julklappar, åt mycket sen lunch (halv tre) och sedan gick vi till vår "storfamilj". Där bytte vi julkappar och åt icke julmat! Skönt att få röra sig bland småfolket och leka lite. Dock var det väääldigt jobbigt att gå från oss till dem. Jag var tvungen att vila några gånger på vägen. På hemvägen fick jag sitta på min pappas axlar såklart.

Inga kommentarer: